Ciężarówki
wszystko o MAN DAF SCANIA MERCEDES -BENZ IVECO
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Ciężarówki Strona Główna
->
mercedes-benz
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Ogłoszenia
----------------
Ogłoszenia
!!!REGULAMIN!!!
----------------
!!!!!REGULAMIN!!!!!
rozrywka
----------------
dowcipy
linkownia
rozmowy
Czat
Rozmowy o wszystkim i o niczym
transport
----------------
miedzynarodowy
krajowy
dystrybucja
ponadgabarytowy
trucki
----------------
scania
daf
man
iveco
mercedes-benz
volvo
renault
dziwactwa
wywrotki
amerykanskie
Fotogalerie
Modele
Rolnictwo
----------------
Maszyny
Ksiega gosci
----------------
Ksiega gosci
Internet i programy
----------------
Programy
Internet
GRY
----------------
Pttm
Haulin
Inne Gry
Haulin Download
Vice city
Sim Tractor- SYMULATOR WSI
Zmodeler
ETS
Prywatne modele do haulina
----------------
Prywatne modele
Kosz
----------------
Kosz
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
jawor
Wysłany: Czw 19:49, 09 Sie 2007
Temat postu:
No jackon te zdjęcia są piękne. Mimo iz ten mercedes to już historia
Jackon
Wysłany: Sob 16:37, 02 Cze 2007
Temat postu:
Jackon
Wysłany: Sob 16:29, 02 Cze 2007
Temat postu: Historia mercedes-benz
Gottlieb Daimler skonstruował w 1896 roku pierwszy samochód ciężarowy na świecie. We wczesnym okresie motoryzacji przypominał on powóz wyposażony w silnik. Daimler dostarczył go do Londynu. Pod koniec XIX wieku już od dawna transport nie znał granic.
Od południowoniemieckiej fabryki automobilów do Freightlinera
Gottlieb Daimler i Karl Benz konkurowali ze sobą zarówno w dziedzinie samochodów osobowych, jak i ciężarowych. W czasie, gdy Daimler konstruował swoją pierwszą ciężarówkę, Benz pracował nad poprzednikami dzisiejszych samochodów dostawczych. W roku 1923, trzy lata przed połączeniem firm, obaj skonstruowali samochód ciężarowy z silnikiem Diesla.
Historia samochodów ciężarowych z gwiazdą to również historia przejęć. Z historią dzisiejszego koncernu DaimlerChrysler związanych jest wiele znanych, historycznych marek pojazdów ciężarowych. Te związki mają swój początek już w roku 1911, kiedy to Benz przejął południowoniemiecką fabrykę automobilów (SAF – Süddeutsche Automobilfabrik) w Gaggenau. Następne były częściowe przejęcia firm Auto Union, Hanomag-Henschel, Krupp i Freightliner. Wszystkie one tworzą różnorodne korzenie pojazdów użytkowych Mercedes-Benz, odnoszących dziś sukcesy na całym świecie.
Od przekładni zębatej do ciężarówek z silnikiem Diesla
W obfitującej w wielkie momenty historii samochodów ciężarowych Mercedes-Benz było wiele pojazdów, których nazwy wzbudzały entuzjazm znawców. Już w roku 1898 powstał samochód ciężarowy z przekładnią zębatą i chłodnicą rurową (wynalazkiem bliskiego współpracownika Daimlera – Wilhelma Maybacha). W roku 1923 powstały następne ciężarówki z silnikiem Diesla. W tym samym okresie, pojazdy ciężarowe z niską ramą ułatwiły załadunek. Mercedes-Benz LO 2000 był w roku 1932 pierwszą lekką ciężarówką produkowaną w dużej serii z silnikiem Diesla. Ciężkie modele L 6500, L 8500 i L 10000 budziły zachwyt w połowie lat 30-tych XX wieku.
Zmiana: ciężarówki z silnikami krótkoskokowymi
Okres powojenny spółka Daimler-Benz AG rozpoczęła produkcją modelu L 3500, wielu modeli pochodnych oraz Unimoga. Ciężki pojazd L 6600 stał się standardowym ciężkim samochodem ciężarowym. Oryginalne konstrukcje, jak LP 333 z dwiema kierowanymi osiami przednimi były w latach 50-tych XX wieku odpowiedzią firmy na nie mniej oryginalne ustawodawstwo. Z tych samych przyczyn powstały samochody ciężarowe z krótką maską. Następne były pojazdy typoszeregu LP, z silnikiem pod kabiną kierowcy, które zaczęły wypierać w Europie pojazdy z długą maską. W samochodach ciężarowych generacji NG („Neue Generation“), LK („Leichte Klasse“) i SK („Schwere Klasse“) silnik pod kabiną kierowcy już dawno był oczywistością, podobnie jak wprowadzenie w roku 1977 krótkiej maski w samochodach dostawczych typoszeregu T1.
Nowe nazwy i nowoczesna technika
Vito, Sprinter, Vario, Atego, Actros: od 1995 roku wszystkie nowe samochody dostawcze i ciężarowe mają swoje nazwy. Wraz z ich produkcją, Mercedes-Benz zapoczątkował wzorcowy program odnowy. W ciągu bardzo krótkiego czasu marka odnowiła wszystkie typoszeregi. Równocześnie wprowadzono pionierskie rozwiązania w zakresie mechanizmów sterujących układem napędowym i hamulcami. Umożliwiło to ogromny technologiczny skok w całej branży pojazdów użytkowych.
-informacje z
http://www.mercedes-benz.pl/
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin