Jackon
Administrator
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pow. gniznienski (kiszkowo)
|
Wysłany: Sob 16:29, 02 Cze 2007 Temat postu: Historia mercedes-benz |
|
|
Gottlieb Daimler skonstruował w 1896 roku pierwszy samochód ciężarowy na świecie. We wczesnym okresie motoryzacji przypominał on powóz wyposażony w silnik. Daimler dostarczył go do Londynu. Pod koniec XIX wieku już od dawna transport nie znał granic.
Od południowoniemieckiej fabryki automobilów do Freightlinera
Gottlieb Daimler i Karl Benz konkurowali ze sobą zarówno w dziedzinie samochodów osobowych, jak i ciężarowych. W czasie, gdy Daimler konstruował swoją pierwszą ciężarówkę, Benz pracował nad poprzednikami dzisiejszych samochodów dostawczych. W roku 1923, trzy lata przed połączeniem firm, obaj skonstruowali samochód ciężarowy z silnikiem Diesla.
Historia samochodów ciężarowych z gwiazdą to również historia przejęć. Z historią dzisiejszego koncernu DaimlerChrysler związanych jest wiele znanych, historycznych marek pojazdów ciężarowych. Te związki mają swój początek już w roku 1911, kiedy to Benz przejął południowoniemiecką fabrykę automobilów (SAF – Süddeutsche Automobilfabrik) w Gaggenau. Następne były częściowe przejęcia firm Auto Union, Hanomag-Henschel, Krupp i Freightliner. Wszystkie one tworzą różnorodne korzenie pojazdów użytkowych Mercedes-Benz, odnoszących dziś sukcesy na całym świecie.
Od przekładni zębatej do ciężarówek z silnikiem Diesla
W obfitującej w wielkie momenty historii samochodów ciężarowych Mercedes-Benz było wiele pojazdów, których nazwy wzbudzały entuzjazm znawców. Już w roku 1898 powstał samochód ciężarowy z przekładnią zębatą i chłodnicą rurową (wynalazkiem bliskiego współpracownika Daimlera – Wilhelma Maybacha). W roku 1923 powstały następne ciężarówki z silnikiem Diesla. W tym samym okresie, pojazdy ciężarowe z niską ramą ułatwiły załadunek. Mercedes-Benz LO 2000 był w roku 1932 pierwszą lekką ciężarówką produkowaną w dużej serii z silnikiem Diesla. Ciężkie modele L 6500, L 8500 i L 10000 budziły zachwyt w połowie lat 30-tych XX wieku.
Zmiana: ciężarówki z silnikami krótkoskokowymi
Okres powojenny spółka Daimler-Benz AG rozpoczęła produkcją modelu L 3500, wielu modeli pochodnych oraz Unimoga. Ciężki pojazd L 6600 stał się standardowym ciężkim samochodem ciężarowym. Oryginalne konstrukcje, jak LP 333 z dwiema kierowanymi osiami przednimi były w latach 50-tych XX wieku odpowiedzią firmy na nie mniej oryginalne ustawodawstwo. Z tych samych przyczyn powstały samochody ciężarowe z krótką maską. Następne były pojazdy typoszeregu LP, z silnikiem pod kabiną kierowcy, które zaczęły wypierać w Europie pojazdy z długą maską. W samochodach ciężarowych generacji NG („Neue Generation“), LK („Leichte Klasse“) i SK („Schwere Klasse“) silnik pod kabiną kierowcy już dawno był oczywistością, podobnie jak wprowadzenie w roku 1977 krótkiej maski w samochodach dostawczych typoszeregu T1.
Nowe nazwy i nowoczesna technika
Vito, Sprinter, Vario, Atego, Actros: od 1995 roku wszystkie nowe samochody dostawcze i ciężarowe mają swoje nazwy. Wraz z ich produkcją, Mercedes-Benz zapoczątkował wzorcowy program odnowy. W ciągu bardzo krótkiego czasu marka odnowiła wszystkie typoszeregi. Równocześnie wprowadzono pionierskie rozwiązania w zakresie mechanizmów sterujących układem napędowym i hamulcami. Umożliwiło to ogromny technologiczny skok w całej branży pojazdów użytkowych.
-informacje z [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|